Posted on: 10 czerwca 2021 Posted by: admin Comments: 0

Dziś zajmiemy się galeriami sztuki i znaczeniem zarządzania nimi w czasach, gdy wiele z nich znika z powodu kryzysu i transformacji rynku sztuki. Podobnie, artysta korzystający z nowych technologii jest mniej zależny od tradycyjnych kanałów marketingowych i coraz częściej promuje swoje prace poza galeriami sztuki.

Dzięki internetowi, jako artysta masz teraz ogromne pole do popisu w rozpowszechnianiu i wystawianiu swoich prac, jakiego nigdy wcześniej nie miałeś. Prace podróżują cyfrowo z jednego kontynentu na drugi, współistniejąc ze sobą w różnych opcjach artystycznej ekspresji, co sprzyja wymianie pomysłów i projektów.

Ta nowa globalna projekcja, którą masz na wyciągnięcie ręki pozwala ci zarządzać i promować swoje prace bez pośredników, ponieważ masz bezpośredni dostęp do wirtualnego rynku. Stajesz się jednocześnie producentem i dystrybutorem swojej pracy, ze wszystkimi zaletami i wadami, które się z tym wiążą. Możesz bezpośrednio zarządzać pracami, które pokazujesz na rynku online bez granic, ale brakuje ci infrastruktury, którą oferuje galeria sztuki, aby uzyskać uznanie, marketing i projekcję swoich prac.

Kultura, prasa i sztuka

Galerie sztuki mają swoich krytyków, ale są niezbędnym elementem regulującym rynek sztuki, a artysta może za ich pośrednictwem rozpowszechniać swoją twórczość.

Z dnia na dzień masz coraz więcej środków i narzędzi do bezpośredniego zarządzania wszystkimi etapami, przez które musi przejść twoja praca, aż do momentu, gdy trafi do ostatecznej publiczności, ale to galeria gwarantuje wiarygodność twojego rzeczywistego wkładu na złożonym rynku z szeroką i zróżnicowaną ofertą.

Galeria sztuki jest fizyczną przestrzenią, w której spotykają się i gromadzą osoby zaangażowane w różne etapy dzieła, przez które musi przejść produkcja artystyczna. W galerii obecny jest krytyk sztuki, który ma za zadanie tłumaczyć wystawiane prace na poziomie estetycznym i konceptualnym.